|
Acceptable HHs |
-
İzleme verisi elde edilen, kalite koşullarını sağlayıp raporlamaya dahil edilen hanelerdir.
|
|
Adhesion |
-
Bir programın hedef kitle izleyicilerinin toplam izleyici sayısı içindeki oranıdır.
|
|
Adjacency |
-
TV reklam spotları yerleştirilmesi için program yayınlarının başı ve sonunda ayrılan ticari zaman periyodu.
|
|
Advertiser |
-
Reklam veren, marka sahibi.
|
|
Advertising agency |
|
|
Advertising clutter |
-
İzleyicilerin maruz kaldıkları toplam reklam hacmidir.
|
|
Advertising spot |
-
Program içerisinde ve program aralarında yayınlanan her türlü reklam (ticari reklamlar ve kamu spotları). Spot.
|
|
Advertorial |
|
|
Affinity index |
-
Bir hedef kitlenin, analiz konusu programdaki izleyici yoğunluğunun, tüm kişiler içinde var olma yoğunluğuna oranı. Programın bu hedef kitle tarafından özellikle tercih edilip edilmediği saptanır.
|
|
Aggregated viewing data |
-
İşlenmiş ve ölçüme dönüşmüş, panel haneleri özelinde bilgi içermeyen toplam görüntüleme verileri.
|
|
Air broadcasting |
-
Görüntü, ses gibi veri içeriğinin karasal yayınıdır.
|
|
AMR - Average Minute Rating |
-
Dakika başına düşen ortalama izleyici sayısı.
|
|
AMS - Audio Matching System |
-
İzleme yapılan yayının belirlenmesi için ölçüm cihazı ile toplanan ses verisinin referans veri tabanı ile karşılaştırılarak eşleştirildiği sistem.
|
|
Announcement |
-
Reklam spotu ya da ticari spot. Advertising spot. Spot.
|
|
ASP - Average Setting Price |
-
Ay, yıl vb. bir döneme ait birim başına net satış.
|
|
Atria Pro |
-
Peoplemeter hizmetini destekleyen Kantar Media "back office" işletim sistemi.
|
|
ATS - Average Time Spent |
-
TV izleyenler bazında, ilgili program, reklam kuşağı veya kanalın ortalama izlenme süresi. ( A.T.S. % = RATING % / REACH %)
|
|
ATV - Average Time Viewed |
-
Tüm evren bazında ortalama izleme süresi.
|
|
Audience |
-
Dinleyici, izleyici, seyirci, okur.
|
|
Audience accumulation |
-
Belirli bir süre boyunca bir ortama maruz bırakılan farklı insanların (veya hanelerin) toplam sayısı.
|
|
Audience composition |
-
Bir program izleyicisinin yaş, cinsiyet, eğitim gibi demografik özellikleri çerçevesinde sınıflandırılması.
|
|
Audience duplication |
-
Bir program izleyicileri içinde yer alan, aynı zamanda başka bir programın da ulaştığı izleyici ya da hane halklarının oranı.
|
|
Audience flow (izleyici akışı) |
-
Program yayınlanırken programı izlemeye başlayan ya da izlemeyi bırakan izleyici ya da dinleyici sayısı. İzleyici akışı bir programı açıp kapatan, bir kanalı izlerken bir başka kanala geçiş yapan veya önceki programla aynı kanalda kalan kişi ya da hane halklarının oranını (%) gösterir.
|
|
Audience profile |
-
Bir televizyon programının ulaştığı birey veya hanelerin demografik özellikleri.
|
|
Audience share (channel share) |
-
Kanal ya da programların, yayınları sırasında toplam izleyiciden aldıkları pay.
|
|
Average audience |
-
Yayın sırasında bir programın ortalama dakikalık izleyici sayısı.
|
|
Average loyalty |
-
Ortalama izleyici oranının (%) günlük ortalama toplam izleyici oranına (%) göre oranı.
|
|
Average reach |
-
Bir kanal, zaman dilimi, program veya reklam kesitinin, belirlenmiş minimum reach koşulunu sağlayan izleyici sayısı.
|
|
Average time viewed |
-
Belirli bir zaman aralığını gösteren bir içeriğin, reklamın ya da direkt zaman aralığına ulaşan kişilerin bu zaman aralığında ortalama harcadığı süredir.
|