ETKİNLİKLER

22/09/2025
TİAK REKLAMVERENLER BULUŞMASI




TİAK, Televizyon Endüstrisinin Paydaşları ile yapmış olduğu etkinlikler çerçevesinde Medya Planlama Ajanslarını takiben “BİRAZ DA GERÇEĞİ KONUŞALIM” başlıklı toplantı kapsamında REKLAMVEREN temsilcileri ile buluştu.
17 Eylül 2025 tarihinde Fairmont Otel’de gerçekleştirilen, sunuculuğunu NTV Haber Spikeri Burcu KAYA’nın yaptığı etkinlikte TİAK’ı oluşturan yayıncı kuruluşların ve Türkiye’nin önde gelen reklamverenlerin  temsilcileri buluştu.
Televizyonun bir kitle iletişim aracı olarak medya dünyasındaki önemini ve gücünü vurgulamak, izleyici Dünyası ile ilgili güncel verileri paylaşmak amacıyla gerçekleştirilen etkinlikte açılış ve hoşgeldiniz konuşmasını TİAK Yönetim Kurulu Başkanı Ali TÜRKARSLAN gerçekleştirdi.
Ali TÜRKARSLAN konuşmasında; Türkiye’de 60 yılı aşkın süredir yayın hayatı devam eden Televizyonculuğun geldiği noktayı anlatarak; zaman, mekan ve cihazlardan bağımsız olarak çoklu ekran kullanımı, televizyon içeriklerine erişimdeki çeşitlilik ve izleme davranışlarındaki değişimleri vurguladı. Televizyonun gücünü; güvenilir oluşundan, tüm yönleri ile denetlenmesinden, gerçek anlamda yüksek erişiminden ve kolektif deneyim oluşturma kapasitesinden aldığını belirten TÜRKARSLAN Televizyon mecrasının reklamveren için en sağlıklı ölçülen, etki gücü yüksek ve kitlelere ulaşma garantisi olan bir mecra olduğunu belirterek konuşmasına devam etti.
Etkinlik kapsamında Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet PURA yaptığı açılış konuşmasında “Dünya Reklamverenler Federasyonu’nun açıkladığı son medya bütçeleri araştırmasına katılan 134 küresel reklamverenin yarısının, performans pazarlama ve Bağlı TV (Connected TV) bütçelerini hatırı sayılır şekilde artıracağını” belirtti. Ahmet PURA konuşmasında; Türkiye için çok yakın zamanda gerçekleştirilen 2025 Medya Yatırımları Beklenti Araştırması’nda da benzer durumun söz konusu olduğunu; ekonomik belirsizliklere rağmen medya yatırımlarında enflasyonun üzerinde büyüme beklendiğini belirtirken büyümeyi sağlayacak ilk üç mecranın Dijital, Televizyon ve Açıkhava olduğunu belirtmiştir. Konuşmasının son bölümünde sahip olduğu mükemmel ölçüm sistemi ve sağladığı yüksek erişimi ile Televizyonun reklamveren için hâlen en güvenilir mecra olduğunu belirtmiştir.
Ahmet PURA’nın açılış konuşmasını takiben TİAK Yönetim Kurulu Başkan Vekili / PC İletişim CEO’su Banun ERKIRAN ÇITAK, TİAK Yönetim Kurulu Üyesi / Acun Medya Grubu Reklam Genel Müdürü Emre TAYLAR, Televizyonun Gücü ve İzleyici Nezdindeki etkisini vurgulamak üzere güncel verilerle donatılmış bir sunum gerçekleştirdiler. Sunumda “Televizyonun gücünün izleyici ölçümünün gücünden geldiğini” vurgulayarak Türkiye Televizyon İzleyici Ölçüm Paneli ve panelin yönetim/denetim yöntemleri ile ilgili bilgier aktarıldı.
Etkinliğin bir sonraki aşamasında medya ve ölçüm dünyasının önemli isimlerinden İngiltere Kantar Media Global İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Stuart WILKINSON “Televizyon izlenmeleri nasıl en doğru ölçülür?" sorusunu dünyadaki güncel gelişmeler ışığında ele aldı;
Dünyadaki birçok veri kaynağının ve cihaz bazlı ölçümlerin neden güvenilmez olduğunu örneklerle açıkladı. Gerçek anlamda güvenilir olan verinin; Türkiye’de de TİAK tarafından yürütülen, birey temelli panel ölçümleri olduğunu vurgulayarak, Türkiye’nin Çoklu Ekran Ölçümü yatırımları ile geleceğin ölçüm dünyasına şimdiden hazır olduğunun altını çizdi.
Etkinliğin kapanış konuşması TİAK Genel Müdürü Dursun GÜLERYÜZ tarafından gerçekleştirildi. Dursun GÜLERYÜZ, TİAK yapılanması, ölçüm alanındaki güncel gelişmeler ve TİAK’ın uluslararası alandaki etkinliğini vurguladığı konuşmasının sonunda Televizyon mecrasının gücünün ve etkisinin altını çizmek ve konuya ilişkin bilgilerin tazelenmesini sağlamak için bu tür etkinliklerin periyodik olarak devam edeceğini belirtti.

Sunum Dosyaları: 

Stuart Wilkinson Sunum.pdf

Dursun Güleryüz.pdf

Banun ERKIRAN - Emre TAYLAR Sunum.pdf

 




















 
 

Copyright © 2017 by TİAK A.Ş.